A középfokú írásbeli felvételi vizsga időpontja:
- január 23. szombat 10:00
Az iskolánkba jelentkezett tanulók beosztását itt érhetik el. (A PDF dokumentumban tanulói azonosítóra lehet keresni a CTRL F gombok lenyomásával.)
A felvételi
- az iskolát megközelíteni két oldalról lehet:
- Piac utca felől,
- Kálvin tér felől,
- az iskola épületébe bejönni szintén két ajtón lehet:
- Piac utca felől érkezők a főbejáraton,
- Kálvin tér felől érkezők a tornaterem felőli bejáraton,
- a szülők, kísérők az iskola területére ne lépjenek be, ott nem várakozhatnak,
- annak érdekében, hogy a tanulók az épületben se csoportosuljanak a tanulók érkezését az alábbi beosztás alapján kérjük:
- a 202-203-204-205-206-207-208-210-211-215-216-217-218-219 terembe és a tornaterembe beosztott tanulók 9:15 és 9:30 között,
- a többiek 9:30 és 9:45 között foglalják el helyüket a kijelölt termekben,
- az iskolaépületbe - a belépés jelenleg érvényes szabályai szerint – hőmérés után léphetnek be a tanulók,
- kérjük, hogy a legrövidebb úton és idő alatt foglalják el kijelölt helyüket, ezért javasoljuk, hogy az itt található beosztásból tájékozódjanak a vizsgaterem számáról,
- a tanulók beosztását a két bejáratnál is kifüggesztjük,
- védőmaszk viselése az írásbeli vizsga alatt a felügyelő tanárok számára kötelező, a vizsgázók számára ajánlott, de nem kötelező,
- a tanulók a vizsga ideje alatt az iskola épületét nem hagyhatják el,
- a vizsga ideje alatt a tanulónak a telefonját kikapcsolt állapotban a táskájában kell elhelyeznie, azt a szünetben sem veheti elő,
- a vizsgára a tanulók hozzák magukkal:
- azonosításra alkalmas fényképes igazolványt,
- a feladatmegoldás során használható eszközöket:
A dolgozat megírásakor a rajzokat ceruzával, minden egyéb írásbeli munkát kék vagy fekete színű tintával kell elkészíteni.- Magyar nyelv
a magyar nyelvi feladatlapok kitöltéséhez segédeszköz nem használható, - Matematika
a matematika feladatlapok kitöltéséhez rajzeszközökön (vonalzó, körző, szögmérő) kívül más segédeszköz (pl. zsebszámológép) nem használható,
- Magyar nyelv
- a vizsga során az eszközöket a tanulók egymásnak nem adhatják át,
- a vizsgázók a szünetben ellenőrzik, és szükség esetén pótolják a Tanulói jelentkezési lapon megadott email címet, amelyre a vizsgadolgozatokat az iskola emailben megküldi,
- a vizsgadolgozat leadása után kérjük, hogy a tanulók a legrövidebb úton és idő alatt hagyják el a vizsga helyszínét.
Pótnapok:
- január 28-án 14:00-től – első pótnap
- pótló központi írásbeli félvételi vizsga megírására van lehetősége azoknak, akik az előző vizsgán alapos ok miatt nem tudtak részt venni,
- a távolmaradást kérjük legkésőbb a vizsga napján jelezni az iskola felé és a távolmaradásról szóló igazolást valamint a pótló vizsgán való részvétel iránti kérelmet az iskola felé eljuttatni,
- február 5. 14:00-től – második pótnap
- ezen a napon kérelemre azok a vizsgázók vehetnek részt, akik igazoltan COVID 19 fertőzésben szenvedtek vagy igazoltan hatósági házi karanténba kerültek, továbbá egyéb rendkívüli, önhibájukon kívül eső elháríthatatlan ok folytán egyik korábbi időpontban sem tudtak megjelenni,
- a kérelem benyújtásának határideje: 2020. január 29. 16:00
A dolgozatok megtekintése:
- a központi írásbeli vizsgát megszervező intézmények - az adott írásbeli vizsgát követő nyolc napon belül – lehetőséget biztosítanak a kijavított vizsgadolgozatok megtekintésére,
- az egészségügyi hatóságok állásfoglalásai alapján megengedett a vizsgadolgozatok beszkennelése és elektronikus elküldése a vizsgázónak,
- iskolánk január 30-ig emailben megküldi a vizsgázó által a Tanulói jelentkezési lapon megadott email címre a vizsgadolgozatot,
- az írásbeli vizsgán lehetőséget adunk az email címek ellenőrzésére és pótlására.
Észrevétel benyújtása:
- a vizsgázó az értékeléssel kapcsolatban - kizárólag a hivatalos javítási-értékelési útmutatótól eltérő értékelés esetén - a megtekintést követő első munkanapon tizenhat óráig észrevételt nyújthat be a vizsgaszervező intézménybe,
- február 1-én 16:00-ig emailben küldheti meg észrevételét az alábbi email címre:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., - észrevételek benyújtását az alábbi űrlapon várjuk,
- az észrevétel benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása esetén egy napon belül lehet igazolási kérelmet benyújtani, az igazolási kérelem benyújtási határideje jogvesztő,
- a vizsgaszervező intézmény a benyújtott észrevételt elbírálja, a bírálat eredményét három munkanapon belül határozat formájában, megfelelő indokolással, írásban (emailben) közli az észrevételt tevővel,
- ha az észrevételt tevő az iskola határozatának kézhezvétele után is fenntartja korábbi észrevételét, ezt három napon belül írásban (emailben) közli a vizsgát szervező iskolával, aki a fellebbezést az ügyre vonatkozó dokumentumokkal együtt egy munkanapon belül megküldi a Hivatalnak,
- a Hivatal a fenntartott észrevételt nyolc napon belül érdemben elbírálja, és a bírálat eredményét határozat formájában megküldi az iskolának és az észrevételt tevőnek.
Értékelő lapok átvétele:
- a központi írásbeli vizsgát megszervező intézmények értesítik az írásbeli eredményéről a tanulókat február 8-áig,
- iskolánk emailben küldi meg az értékelőlapokat a megadott határidőig.
Letölthető dokumentumok